Inspiration til øvelser på stranden

Af Peter Keller Hansen

Foto: Anna Johansson Tøj: Eyda

Sommer, sol og ferie. Hvorfor ikke gøre træningen til en leg – og nyde luft, strand og vand samtidig? Gerne i selskab med familien eller ferievennerne

STYRKETRÆNING PÅ SKRÅNING

Læg dig på en skrænt. Tag mavebøjninger, armstrækninger og rygbøjninger.

OBS: Det er hårdest med hovedet nedad!

LETTERE


 

LETTERE


LETTERE


MAKKER-ØVELSER

Mave
Læg jer på ryggen med fødderne mod hinanden. Lav mavebøjninger – klap hinanden i hænderne hver gang I er oppe.


Ryg
Lig på maven med hovederne mod hinanden. Lav rygbøjninger, og klap hinanden i hænderne når kroppen er løftet op fra sandet.


Arme
Træk (armbøjerne / forsiden af armen)
Person 1: Lig på ryggen og hold fat i din partners hænder. Træk kroppen op ved at
bøje armene – og sænk igen. Person 2: Hold ryggen ret og armene strakte.

ELLER: Person 1: Før elastikken rundt om din partner.
Træk i elastikken, så dine arme bøjes ind mod dig. Person 2: Hold dig stabil.


Core
Skub (armstrækkerne/bagsiden af armen) Lig på maven (eller knæene) med hovederne mod hinanden. Lav armstrækninger. Klap hinanden i hænderne efter hver armstrækning.


Core
Person 1: Lig i planke.
Person 2: Hop frem og tilbage over din makkers ben.

 


Ben og baller

A. Lav squats (dybe knæbøjninger) over for hinanden, prøv at gøre det synkront.

B. Lav en squat og sæt derefter af og hop så højt I kan, mens I klapper hinanden i hænderne.

 

OBS: Vær opmærksom når I lander, så I ikke vrikker om på anklen, og så knæene peger lige ud over fødderne i landingen.

Klik her og se øvelserne som film eller læs artiklen: En sand fornøjelse: Træning på stranden

EKSTRA GEVINST VED AT VÆRE UDE

En del studier har påvist at det styrker os mentalt at være ude, ja sågar bare at have udsigt til natur. Især har natur med udsigt til vand en betydning for vores psykiske velbefindende. Det giver endnu et klart plus i forhold til at vælge stranden som træningscenter.